• my account
    • (X)1. CREATE FREE ACCESS 2. LOG IN 3. TAKE PART

      I just have my account on Modellpilot.EU

      Enter your username and password here in order to log in on the website:

      Create my free access on Modellpilot.EU

      • Free access to the moderated knowledge forum
      • Free access to the large Hangar video chat
      • Free access to your Modellpilot.EU account
      • Members have advantages to features and videos
      New at Modellpilot.EU
      FORGOT YOUR PASSWORD?
<--- share it!
You are here:

12 years Glider Classics at the MFG Wächtersberg

The 12 years Glider Classics Meeting at the MFG Wächtersberg took place on the 4 to 6 July 2014 over the town of Wildberg. Alwin Müller, online journalist from Modellpilot.EU, attended the Modellfluggruppe Wächtersberg e.V. Wildberg 12th Glider Classics Meeting on the Wächtersberg. He presents you his report and his image gallery with more than 80 photos in the online magazine of the community.

To the overview of the Reports 2014
page, click on the back link.

BACK

Photos / Images

 

Details

Event
12 years Glider Classics at the MFG Wächtersberg

Place
Wildberg, Germany

Date
04.07. - 06.07.2014

Videos
none

Photos
83 images

Reports
Alwin Müller

Subscribe to the newsletter
  • Subscribe for free

  • Be up-to-date

  • Weekly new

  • Weekly retrospect

SIGN IN

Report

Zum 12. Mal trafen sich die Freunde der etwas älteren Segelflugzeuge zur "Segler Classics" beim MFG Wächtersberg. Das Fluggelände ist ca. 40 km südlich von Stuttgart am Nordrand des Schwarzwaldes gelegen. Für die von weit her angereisten Flugfreunde war ausreichend Platz zum Camping vorhanden. Verpflegung war wie immer hervorragend. Neben Kaffee und Kuchen gab es am Mittgag auch ein warmes Essen.

Leider war das Wetter am Samstag Nachmittag durch zeitweiligen Regen etwas getrübt. Bis dahin konnte aber bei bestem Sonnenschein zum einen über dem Wald im Hangaufwind und zum anderen in der Thermik geflogen werden.

Es war eine sehr gemütliche Atmosphäre. Dank gilt auch den Schlepppiloten. Jeder der fliegen wollte, reihte sich ein und wurde sofort von ihnen hochgezogen.

Autor:
Alwin Müller

#